Därför ska företaget ha en blogg

För ungefär 10-15 år sedan var vardags bloggaren och modebloggaren det allra hetaste. Men numera är det vanligare att företag använder sig av ett verktyg för att blogga. I det här inlägget kommer du att få veta lite mer om varför ditt företag ska ha en blogg.

Dela med er av nyheter

Det spelar ingen roll om ditt företag fokuserar på bygg eller om ni driver en skönhetssalong. Att ha en blogg för företaget är ett bra sätt att dela med er av de senaste nyheterna inom företaget. Om ni exempelvis ska anlita en byggkonsult inför renovering kan ni ta en titt här för att komma till en byggkonsult i Stockholm. När ni sedan har hittat en passande konsult kan ni dela med er av hur planerna går på er blogg. Att dela med er av det som händer på kontoret eller på företaget på en blogg är ett bra sätt att låta era kunder hålla sig uppdaterade.

Kundrelation

En annan anledning till varför företaget ska ha en blogg är för att det är ett bra sätt att bygga upp en relation mellan er och era kunder. När ni skriver era blogginlägg får kunden en bättre inblick i hur ni arbetar och vad som händer på företaget. Det bygger upp ett förtroende för kunden.